-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)
-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:31816 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:24

تكليف اينكه برخي ناقص العضو هستند در دنياي ديگر چه مي شود؟

به فرموده خداي متعال در قرآن مجيد( لا تكلف الله نفساً الا وسعها )((ما تكليف نمي كنيم به هركسي مگر به اندازه ظرفيت او)) . از اين روي افرادي كه داراي نقصي درخلقت هستند به همان اندازه مكلف به انجام وظائف مي باشند. از اين جهت است كه انسان عالم و صاحب انديشه قوي بار مسئوليتش بيشتر است .كسي كه از امكانات مالي زيادي برخوردار است نيز به همان ميزان بايد پاسخگو باشد . به سان ديگري نيز ميتوان اين مطلب راتبيين نمود . وآن اينكه هر چه خداي متعال به انسان مي دهد امانت هاي الهي است كه دراختيار انسان مي گذارد وانسان موظف است اين امانت ها را سالم به صاحب آنها برگرداند . وبرگرداندن صحيح امانت يعني صرف كردن آنها درطريق رضاي خداوند .

مثلاً كسي كه از داشتن چشم بنا به تقدير حكيمانه الهي محروم شده است به همان اندازه بار مسئوليتش سبك مي باشد .اين فرد اگر از سايراعضاء خود درست استفاده نمايد د رپيشگاه خداي متعال به وظيفه عمل نموده ورستگار خواهد بود . وخداي جبار نيز كاستي هاي او راجبران مي كند .

دراينجا يك قانون الهي بايستي مد نظر باشد و آن اينستكه ملاك ثواب وسعادت انسان درآخرت ميزان تلاش او ست دردنيا نه امكاناتي كه دردنيا داشته است . آنچه موجب سعادت انسان در آخرت مي گردد كيفيت وميزان استفاده صحيح از امكانات دنيوي است نه ميزان آنچه درآخرت داشته ايم .

با تمسك به دعاي امام سجاد (ع) درمناجات مطعين برا ي شما و همه طالبان حق آرزوي سلامتدارم .

اللهم الهمنا طاعتك وجنبنا معصيتك ويسرلنا بلوغ ما نتمني من ابتقاء رضوانك

پروردگارا به ما طاعتت را الهام كن واز معصيت ما را دور گردان و وصول به رضوانت را كه آرزوي ماست بر ما سهل كن





مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.